De laatste uurtjes van de vakantie

Het nieuwe rooster heb ik van de week in mijn agenda geschreven. Planningen voor deze periode heb ik gemaakt en voorbereidingen voor de eerste lessen zijn klaar.  De schoolsleutels zijn van het prikbord afgehaald waar ze zeven weken hebben gehangen en zitten weer in de tas. De kleren voor morgen zijn klaargelegd. De tas heb ik net ingepakt.

Het is duidelijk, morgen begint school weer en de zomervakantie is bijna voorbij.
Ik kan dan niet meer elke dag tot een uur of tien in mijn pyjama rondlopen (wat vind ik dat altijd een heerlijke luxe) en niet meer hĂ©Ă©l laat naar bed gaan, want vanaf morgen begint het werkende leven weer en gaat mijn wekker om half 6.  
Ik heb een heerlijke vakantie gehad. Een vakantie waar ik hard aan toe was na een heel zwaar jaar. Een vakantie waarin ik veel boeken heb gelezen, vriendinnen heb gesproken, dingen heb afgehandeld, musea heb bezocht en allerlei leuke dingen heb gedaan. Ik ben uitgerust en ik heb nieuwe energie opgedaan en ik ben klaar voor een nieuw schooljaar.

Ik heb ook wel weer zin in dat nieuwe jaar. Ik geef toe, als zo meteen de rector belt en zegt dat school een week later begint, hoor je mij niet klagen, maar ik heb wel weer zin om te beginnen. De eerste lessen zijn altijd heel druk omdat je van alles moet uitdelen, uitleggen, regelen en afspreken. Maar het is wel heel gezellig. Je ziet je collega’s weer, je ziet leerlingen weer (als ik eerlijk ben zie ik sommigen liever dan anderen) en binnen tien minuten nadat je op maandagmorgen school binnenstapt, is de vakantie heel ver weg en zit je weer volkomen ‘in’ school.
Gelukkig heb ik nog even een heel klein restje vakantie, ik ga genieten van die laatste uurtjes.

Reacties

  1. Hallo Bettina, Heel veel succes in het nieuwe schooljaar, het zal een goed jaar voor je worden.
    Liefs papa en mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Bettina,

    Heel veel plezier en succes dit nieuwe schooljaar (13 is geen ongeluksgetal !!). Ik herken en doe zelf ook de rituelen die je beschrijft, heel herkenbaar .... Voor mij loopt het dit schooljaar alleen even anders, hahahhaa !!

    Mooie nieuwe weblog met leuke boekenkasten en overzichtelijke zijkanten met info, misschien wel beter dan de oude.

    Ik spreek je van de week weer over je eerste dagen op school...

    groetjes Martine

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts