Oudjaar en nieuwjaar

Het jaar is bijna voorbij, 2011 heeft nog maar een aantal uren over. Zonder in details te treden was dit voor mij geen goed jaar. Ondanks wat lichtpuntjes (want helemaal kommer en kwel was het natuurlijk ook niet) komt 2011 toch in mijn rijtje ‘ontiegelijke rotjaren’ te staan.

Maar de laatste dag is aangebroken, vandaag is het 31 december. Een vreemde dag altijd. Opeens heb je het idee dat je lang op moet blijven, terwijl ik regelmatig in het weekend tot na twaalf uur opblijf, is het nu opeens een lange avond die voor me ligt. Vanwege het vuurwerk en de poezen ben ik lekker thuis. Ik heb geen zin in conferences van deze of gene, ik hoef het gezeur van anderen niet aan te horen. Ik ga me vermaken met ‘Dr Zhivago’,  niet de film maar de serie met Hans Matheson als Joeri Zhivago en Kyra Knightly als Lara. Het is voor mij een traditie om deze te zien in de kerstvakantie. Op de een of andere manier kan ik deze alleen bekijken in de winter. Ik heb het eens geprobeerd in de zomervakantie, maar dat past gewoon niet.  
Morgen is het 1 januari 2012. Goede voornemens? Niet echt. Ik heb een algemene:  ‘goed op mezelf passen’ en daar past eigenlijk alles wat ik van plan ben wel onder. Wordt dit een beter jaar? Ik hoop het van harte.
Voor iedereen: Gelukkig Nieuwjaar alvast en moge 2012 jullie alles brengen wat je ervan verwacht.

Reacties

  1. Dank voor je reactie op m'n blog.
    Ik wil je op deze laatste dag van het oude jaar toch nog even gedag zeggen.
    Straks om het middernachtelijk uur zal ik het glas champagne heffen en op jou en de andere bloggers klinken.

    Ik hoop dat we in 2012 onze (lees)ervaringen blijven uitwisselen en wens je -nogmaals- veel inspiratie.

    ***

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je Es, wij zullen elkaar zeker nog tegen komen in het volgende jaar, denk ik zo.
    Voor jou ook een heel fijne jaarwisseling,

    groetjes, Bettina

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts