Nieuwe planten

De feestdagen zijn voorbij en gisteren heb ik de kerstversieringen opgeruimd. De periode die nu komt is lang en donker en vervelend, pas in maart wordt het weer leuk (dan ben ik jarig) maar tot die tijd is het altijd een beetje afzien, vind ik.
Het weer werkt ook niet mee, het plenst en het stormt. Ik heb vandaag ondanks de storm het balkon opgeruimd (er stonden nog altijd wat dode planten van de zomer) en hoewel het wel kaal is, is het ook netjes.

Om het in huis wat gezelliger te krijgen, wilde ik wat nieuwe kamerplanten, dus ben ik naar het tuincentrum gegaan. Ik wilde een nieuw plantje voor op tafel, want het plantje dat er stond liet elke dag blaadjes vallen zodat ik elke dag kon vegen. In de slaapkamer stond op de vensterbank een graslelie die half aangevreten was door de poezen en al drie keer was doodgegaan omdat die was verdroogd en nu ongeveer ’s werelds lelijkste graslelie was geworden. En ik wilde kijken naar orchideeĂ«n.

Ik ben heerlijk geslaagd, heb inderdaad twee prachtige orchideeën gevonden, twee leuke bonsai-boompjes, een cyclaam, een Kaapse viool en nog een plantje voor de slaapkamer. Mijn woonkamer ziet er weer gezelliger uit, met meer kleur en verzorgder. Ik kan er tegen tot maart, en dan koop ik ook weer wat leuke plantjes voor het balkon. Maar nu geniet ik van wat ik binnen heb staan.

Reacties

Populaire posts