Mijn balkon is klaar voor de zomer

Hoewel het nog twee weken duurt, is het bijna zomervakantie voor mij. Ik wilde alvast mijn balkonnetjes op orde hebben en dit weekend heb ik dus een paar nieuwe plantjes gekocht bij het tuincentrum van de stadskwekerij, waar de kwaliteit geweldig is en de prijs erg laag, zeker vergeleken met sommige tuincentra van grote ketens.
Mijn balkons zien er prachtig uit, helemaal klaar voor de zomer. Van het achterbalkon heb ik geen foto, maar wel van het voorbalkon. In de rekjes aan de rand hangen vooral kruiden, maar ook bijvoorbeeld een campenula. Op de grond staan onder andere een cosmea en een Agapanthus (Afrikaanse lelie)

Zie hier mijn grote trots, de bougainville, een klein stukje Italie op mijn balkon. Op het tafeltje staat en hele grote citroenmelisse en in de lange bak in de hoek zaai ik worteltjes en bietjes. Ervoor staan bieslook en basilicum en ertussen ligt Silvia.
De rest van het 'moestuintje', al behoorlijk gegroeid zoals jullie kunnen zien. De boontjes, de paprika en de tomaten beginnen nu allemaal te bloeien, dus ik heb goede hoop op vruchtjes en groentes deze zomer.

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts