Hittegolf

Het was al warm deze afgelopen dagen, maar het wordt nog warmer dit weekend. Tropische temperaturen, het warmste weekend in jaren, allerlei termen worden er gebruikt. Nu heb ik in Rome met temperaturen van boven de 35 allerlei dingen gedaan, dus ik maak me niet al te druk, maar ik moet wel rekening houden met het feit dat warmte hier in Nederland over het algemeen een andere hitte is, benauwd en drukkend.
Veel water drinken (kan met water staat al in de koelkast), ventilator staat in de woonkamer (gisteren uit de berging gehaald) en ik ga zometeen de boodschappen doen, zodat ik er niet meer uit hoef.
Voor de poezen is de warmte ook lastig. Silvia ligt over het algemeen op het balkon in de zon, maar zoekt in dit geval ook de schaduw op en Corrado maakt zich steeds langer en uitgestrekter. Helaas kunnen zij hun bontjasjes niet uitdoen, maar ze houden zich wel heel rustig.
Corrado uitgestrekt op de leuning van de stoel
Silvia uitgestrekt op het balkon, met nog wat schaduw

Reacties

Populaire posts