Het groeizakje

Als de lente er eenmaal zo aarzelend aankomt, dan heb ik heel wat moeite mezelf in toom te houden. Ik wil namelijk mijn balkonnetje lenteklaar maken, ik wil plantjes poten en zaadjes zaaien en potten vullen. Het is nog een beetje te vroeg daarvoor, maar ik kwam bij de HEMA wel iets anders tegen. Ik ben erg dol op de HEMA, ze hebben vaak van die enorm leuke spullen. Ook op het gebied van tuinieren, al zou je dat misschien niet verwachten. Aarde, potten en schepjes kun je er vinden en ook allerlei zaadjes en kistjes om te zaaien. Ik heb mijn oog laten vallen op het kistje sla, maar vorige week heb ik eerst dit zakje meegenomen. Een groeizakje met Basilicum.
Het is heel erg simpel. Dit is het zakje en zoals je kunt zien, kan het heel goed rechtop staan.

In het zakje zit aarde en een zakje met zaadjes. Je knipt de bovenste rand eraf, strooit de zaadjes in de aarde en maakt de aarde vochtig. Wegzetten op een lichte plaats en als er echt plantjes komen mogen ze ook in zonlicht staan. Niet laten uitdrogen.
Met zulke simpele instructies kan een kind de was doen, dus ik zeker. Mijn zakje met Basilicum staat nu in de keuken en elke dag kijk ik vol verwachting of ik al groene puntjes zie. Leuk en simpel, nietwaar?
Echt HEMA!

Reacties

Populaire posts