Marilyn Monroe

Marilyn, zoals we haar niet zo goed kennen,
casual op het strand .
Bron voor de foto hier
Marilyn Monroe is een vrouw die ik erg bewonder. Ze had het imago van een dom blondje, maar ze was verre van dom en deed er alles aan om haar acteren te verbeteren en serieus genomen te worden als actrice. In haar prive leven was ze helaas minder gelukkig.

Ze trouwde een aantal malen, maar geen van de huwelijken hield stand en Marilyn had een aantal miskramen. Dit deed haar ontzettend veel verdriet en dat verdriet samen met een diepgewortelde onzekerheid zorgde ervoor dat ze steeds afhankelijker werd van pillen en alcohol. Ze stierf uiteindelijk toen ze nog maar 36 jaar was, helemaal alleen.

Joe DiMaggio, haar tweede echtgenoot, is altijd van haar blijven houden. Hij heeft de begrafenis geregeld en zolang hij leefde, heeft hij ervoor gezorgd dat er twee keer per week een rode roos op haar graf werd gelegd.

Ik heb vorige week een boek met foto's en een dvd met een documentaire over haar leven bekeken. Ik had ook nog een biografie over haar liggen waar ik gisteren maar meteen in begonnen ben, want dit boek en deze dvd gaven alvast een heel mooi voorproefje.

Meer impressies van Marilyn zijn HIER te vinden.
Het boek en de dvd

Veel foto's in het boek. Altijd mooi

Reacties

  1. Dag Bettina! Ook ik ben al jaren gefacineerd door Marilyn. En ervan overtuigd dat ze echt niet zo'n dom blondje was. Best treurig hoe Norma Jean Baker zoveel liefde heeft gezocht, maar niet voldoende heeft gevonden. Ik kijk graag naar haar, vind haar ook echt een goede komische actrice (echt niet alleen een vamp). Het enige wat ik vreselijk vind om te zien is die "Happy Birthday" die ze toen stoned voor Kennedy heeft gezongen: intens triest!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat appy birthday was inderdaad een dieptepunt, ze was toen heel ziek en onder de pillen, het is verschrikkelijk om aan te zien.
      Ik heb net een biografie over haar gelezen, die bespreek ik binnenkort, heel interessant,

      groetjes,

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts