Vijf op vrijdag: 5x Italiaanse websites

De Sint Pieter vanaf het dak van de Engelenburcht
foto door mij genomen, Rome 2011
Om het nieuws uit één van mijn favoriete landen een beetje bij te houden, om op de hoogte te blijven van boeken en leuke dingen en om maar niet te spreken van het opsnuiven van de sfeer heb ik een aantal blogs en websites over Italie die ik regelmatig bezoek. Sommige zelfs dagelijks.
Hier dus in deze Vijf op vrijdag: mijn 5 favoriete Italiaanse websites en blogs.

1/ Met stip op deze plaats staat voor mij Ciao tutti van Saskia Balmaekers. Elke dag opnieuw een interessant en lezenswaardig artikel over Italie. Achtergronden, nieuws, boeken en reisverslagen met vaak mooie foto's. Twee boeken zijn er ondertussen verschenen Ciao tutti en Ciao tutti Rome, en beide zijn net zo leuk, lezenswaardig en interessant als het blog.

2/ Dagelijks verschijnt er ook een nieuw bericht op Orpheus kijkt om van Willemijn van Dijk. Vaak historische achtergronden en een leuke invalshoek. Opnieuw lezenwaardig en interessant met even mooie foto's.

3/ Interessant en leuk is ook Miriam Bunnik blogt. Miriam Bunnik is taaldocente en vertaalster Italiaans en heeft het dus vaak over de taal en over de dingen die ze meemaakt.

4/ Over a Tuscan stove is het blog van de Amerikaanse kookdocente Judy die woont in Toscane en smakelijk vertelt over eten, koken, recepten en alles wat erbij komt kijken. Dit blog is in het Engels.

5/ Nieuw is het blog Vita Romana van Angelo van Schaik. Schetsen en fragmenten over het leven in Rome. Erg leuk.

Reacties

Populaire posts