Donkere dagen

De weken voor de kerstvakantie zijn altijd berucht om de drukte die ze meebrengen. Toetsen (veel), vergaderingen (de meeste complete tijdverspilling), Sinterklaas en Kerstvieringen, ouderavond en de presentatie avond. Het is het beste in deze tijd om per dag te bekijken wat je doen moet, als je verder vooruit kijkt wordt je daar niet vrolijk van. Nog drie weken, houden we onszelf voor. Nog drie weken.

En dan is het ook nog donker en koud aan het worden. Logisch en het zou tijd worden, want het is ondertussen december. Ik heb echter mijn echte winterjas nog altijd niet aangehad, dus met die kou valt het tot nu toe nog wel mee.

Wel was het gisterochtend mistig. En dat maakte de tocht van de bushalte naar school wel extra leuk, op de een of andere manier werd ik er erg vrolijk van. Ik heb zelfs nog een foto genomen, waarop de mist niet goed te zien is, maar wel hoe donker het is, zo om kwart voor acht in de morgen. Ik vind het wel fijn om te lopen in het donker. Dat is een moment van stilte, uit het openbaar vervoer, maar voordat de drukte van school weer begint. Slechts tien minuten, maar die koester ik wel. Zelfs in de mist.

Reacties

  1. Hallo Bettina, Wat een prachtige foto heb je gemaakt in de mist, en geniet vooral deze stiltemomenten. Liefs. Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bettina, hou vol! Denk aan de voordelen van de donkere, koude dagen. 's Avonds bij de kachel met de kat op schoot en een fijne pot thee erbij een klassieker lezen. Leg die Auster even opzij en (her)lees Dickens. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kou en het donker op zich vind ik niet zo erg hoor, ik geniet van de gordijnen dicht, poezen op schoot, thee en een goed boek (kan uitstekend met Auster! :-) ) Het is alleen de drukte en de vermoeidheid in deze weken voor de vakantie die me elk jaar parten spelen. Maar goed, morgen Sinterklaas vieren met mijn mentorklasje (= film kijken met iets lekkers) en dan is er weer een week voorbij.

      groetjes, (oh, en Dickens staat zeker nog op mijn lijst!~)

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts