Een bezoek aan het Russisch Ereveld

Vorige week hebben wij een bezoek gebracht aan het Russisch Ereveld in Leusden. Ik heb, sinds ik het boek van Remco Reiding Een kind van het Ereveld heb gelezen, hier een graf van een Russische soldaat geadopteerd.

Ik was er al eerder geweest, maar ook deze keer was het bezoek indrukwekkend. De rijen met de witte grafstenen, zoveel nog met alleen 'onbekende Sovjet-soldaat' erop maken je stil en laten je even weer beseffen wat er is gebeurd. Waarom die jongens daar allemaal liggen.

Bij het graf van 'mijn soldaat' bloemen neergelegd, maar ook bij zijn twee buren en natuurlijk bij het grote monument waarop alle gevallenen worden geëerd.

Meer over het Ereveld heb ik HIER geschreven en de bespreking van het boek van Remco Reiding is HIER te vinden.
 
Met dank aan Anne voor het maken van de foto's.

Reacties

Populaire posts