Tentoonstelling Steve McQueen in Parijs

Soms krijg je een onverwacht cadeautje als je op reis gaat, en vorige week kreeg ik er een toen ik een paar dagen in Parijs was. Ik zag namelijk affiches van een tentoonstelling over Steve McQueen, in een galerie die mooi in het centrum lag en dus goed te bereiken was.

Dit was te leuk om voorbij te laten gaan, dus de volgende dag hebben wij deze tentoonstelling bezocht.

De tentoonstelling is behoorlijk groot en er is veel te zien. Er wordt aandacht geschonken aan Steve McQueen als een man van stijl, de filmster en zijn passie voor racen met motors en auto's.

Er zijn prachtige foto's te zien, zowel uit zijn privéleven als uit de films. Veel hiervan kende ik wel, maar er zaten zeker ook minder bekende foto's tussen.

Er waren ook wat extra bijzondere zaken, zoals kleding, de voorpagina van een Franse krant waar de dood van Steve McQueen werd verteld, de auto die gebruikt werd in Bullit en zijn motor. (dat waren niet altijd de originelen, maar dit vond ik niet erg).

Tenslotte draaide er nog een heel interessante documentaire over zijn leven en films, die echt de moeite waard was.

Door deze diversiteit is de tentoonstelling echt een eerbetoon aan de King of Cool, en geweldig om te bezoeken. Een echte fan (zoals ik) geniet hier, maar ook voor iemand die niet bekend is met Steve McQueen (zoals vriendin M.) is er veel te genieten.


De tentoonstelling Steve McQueen, style, is nog tot 30 augustus te zien in de Galerie Joseph, Rue de Turenne 116 in Parijs. De toegangsprijs is 8 euro.

Reacties

  1. Reacties
    1. Ja, dit was echt een onverwacht en leuk iets, en vooral geweldig omdat het een heel mooie tentoonstelling was!

      Groetjes,

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts